středa 14. ledna 2015

OSTRÉ

... jen trochu je jídlo mexické Chilli con carne...

Mám ráda jemně ostrá jídla, občas si je s chutí dám. Můj muž ne.
Začne se rosit, potit, vyvádět jak malé dítě, že to pálí.
A tak když máme se synem ostré chutě, jemu prostě oddělíme než přidáme grády.
Dnes tomu bylo právě tak. Nedodržuji přesně předepsaný recept, dělám to podle svého.
  Kousek hovězího masa jsem dala orestovat, poté jsem přidala červenou cibuli na měsíčky, podrcený česnek, sůl, pepř, trochu pálivé papriky.
Chvíli restuji, pak podleji mírně vodou, aby se mi to náhodou nepřipálilo a hlídám až maso bude měkké, přidám fazole (z plechovky - vařím přece rychlovku).
Po chvilce přijdou na řadu rajčata (buď z plechovky - což v zimě činím vždy, nebo v sezoně oloupaná čerstvá), pórek a kukuřice.

V této fázi musím oddělit porci pro mého muže a pro nás dochutím porcičkou sušené chilli papričky. A abych nezapomněla na přílohu. V kuchařkách obvykle píšou rýže nebo chleba, máme rádi oboje, dnes jsem zvolila rýži.
A už se může zasednout k obědu.
A syn si zbytek zamluvil k večeři, takže co dodat :o)).

4 komentáře:

  1. Mňam Ali, tohle jídlo mám taky moc ráda, jen já ho trošku šidím a dělám to jen jako mexické fazole bez masa.
    krásný večer Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, já většinou místo masa přidám dobrou klobásu, to je také moc dobré, a jako přílohu chléb. Něco od masa tam vždy musí být, to by ti mí masožroutíci byli smutní :o)). Ála

      Vymazat
  2. Tohle taky vypadá báječně, samé dobroty, tedy až na tu papričku, tu nemusím já ani manža.-)))

    OdpovědětVymazat
  3. To chápu, znám to od svého muže jak se pálivému vyhýbá :o)), já občas mám ráda mírně ostré, tak mu oddělím a pak konám... Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála